ÎÎα Îκδοση του VW Cross Coupe Concept στη ΓενεÏη

Μια ακÏŒμα πιο ενδιαφÎρουσα παραλλαγή του πρωτοτÏπου crosscoupe παρουσίασε η γερμανική εταιρεία στη ΓενεÏη αναδεικνÏοντας τη δυναμική των υβριδικÏŽν λÏσεων σε περιβαλλοντικά ζητήματα.
Το πρωτÏŒτυπο Cross Coupe της VW παρουσιάστηκε για πρÏŽτη φορά στα τÎλη του 2011 στην Έκθεση Αυτοκινήτου του ΤÏŒκιο «φορÏŽντας» Îνα εξελιγμÎνο υβριδικÏŒ σÏστημα κίνησης, αποτελοÏμενο απÏŒ Îναν βενζινοκινητήρα και Îναν ηλεκτροκινητήρα, το οποίο εξασφάλιζε μÎση κατανάλωση μÏŒλις 2,7 λιτ./100 χλμ και εκπομπÎς διοξειδίου του άνθρακα της τάξης των 62 gr/χλμ.
Σήμερα, η γερμανική εταιρεία, παρουσιάζει επί ευρωπαÏŠκοÏ εδάφους μια ακÏŒμα πιο «καθαρή» παραλλαγή του μοντÎλου, με υβριδικÏŒ και πάλι σÏστημα κίνησης, η οποία εγγυάται μÎση κατανάλωση καυσίμου που κυμαίνεται στα 1,8 λιτ./100 χλμ. και εκπομπÎς ρÏπων 46 gr/χλμ. Πιο συγκεκριμÎνα, η νÎα καρδιά του Cross Coupe, που ως μοντÎλο τίθεται ως άμεσος αντίπαλος του Range Rover Evoque, αποτελείται απÏŒ Îναν πετρελαιοκινητήρα άμεσου ψεκασμοÏ και δÏο ηλεκτροκινητήρες, που συνδυαστικά αποδίδουν 306 ίππους. Η τιμή αυτή, σÏμφωνα με τους ιθÏνοντες της VW, είναι σε θÎση να εξασφαλίσει στο αμάξωμα των 1.858 κιλÏŽν τελική ταχÏτητα που αγγίζει τα 220 χλμ./ÏŽρα, καθÏŽς και επιτάχυνση απÏŒ στάση Îως τα πρÏŽτα 100 χλμ./ÏŽρα σε χρÏŒνο 6,2 δλ. Σε ÏŒτι αφορά στον πετρελαιοκινητήρα, πρÏŒκειται για Îνα εξελιγμÎνο 2λιτρο μηχανικÏŒ σÏνολο της γενιάς ΕΑ288 (TDi), το οποίο αποδίδει 190 ίππους και 400 Nm ροπής απÏŒ τις μÏŒλις 1.600 σ.α.λ., ενÏŽ οι δÏο ηλεκτροκινητήρες (Îνας στον εμπρÏŒς άξονα και Îνας στον πίσω) αποδίδουν αντίστοιχα ισχÏ 55 και 115 ίππους. Σε ÏŒτι αφορά στη ροπή του, ο πρÏŽτος αποδίδει 180 Nm και ο δεÏτερος 270 Nm. Συνδυαστικά, η μÎγιστη τιμή της ροπής που φτάνει στους τÎσσερις κινητήριους τροχοÏς του Cross Coupe Concept αγγίζει την εντυπωσιακή τιμή των 700 Nm.
ÎŒταν το Cross Coupe κινείται αποκλειστικά με την αρωγή των δÏο ηλεκτροκινητήρων του και με ταχÏτητα κίνησης που δεν υπερβαίνει τα 120 χλμ./ÏŽρα, η αυτονομία κίνησης, σÏμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που ανακοινÏŽνει η VW, ανÎρχεται στα 45 χλμ., ενÏŽ σε συνδυασμÏŒ με τον κινητήρα ντίζελ η τιμή αυτή «σκαρφαλÏŽνει» πάνω απÏŒ τα 1.200 χλμ. Μάλιστα, στο ηλεκτρικÏŒ mode λειτουργίας παρÎχονται δÏο διαφορετικά προγράμματα, το City και το Sport. Στην πρÏŽτη περίπτωση, εν… ζωή βρίσκεται μÏŒνο ο ηλεκτροκινητήρας του πίσω άξονα, ενÏŽ στη δεÏτερη και οι δÏο «εργάζονται» προκειμÎνου να κινήσουν το εντυπωσιακÏŒ αμάξωμα του Cross Coupe Concept.
Αξίζει να προσθÎσουμε πως οι συσσωρευτÎς ενÎργειας ιÏŒντων λιθίου (μπαταρίες) είναι 8 στο σÏνολο και βρίσκονται εγκατεστημÎνες στο κεντρικÏŒ τοÏνελ μετάδοσης του αυτοκινήτου. Φυσικά, η φÏŒρτιση τους πραγματοποιείται είτε κατά τη διάρκεια της κίνησης, είτε «εξωετρικά», μÎσω πρίζας με τάση 230 Volt. Το νÎο Cross Coupe Concept βασίζεται πάνω στην ολοκαίνουργια πλατφÏŒρμα MQB του Γκρουπ VW, ενÏŽ το αμάξωμα Îχει μεταξÏŒνιο 2,63 μ., μήκος 4,357 μ. (δηλαδή μεγαλÏτερο απÏŒ Golf και μικρÏŒτερο απÏŒ Îνα Tiguan), με κοντοÏς προβÏŒλους μήκους 855 και 860 χλστ. εμπρÏŒς και πίσω.
Στην αρκοÏντως δυναμική εμφάνιση του Cross Coupe συμβάλλουν καθοριστικά οι τροχοί των 20 ιντσÏŽν, που συνδυάζονται με ελαστικά διαστάσεων 265/45. Στο εσωτερικÏŒ του αυτοκινήτου, συναντά κανείς τÎσσερις ανεξάρτητες θÎσεις για ισάριθμους επιβάτες, ενÏŽ ο χÏŽρος αποσκευÏŽν Îχει χωρητικÏŒτητα που κυμαίνεται ανάμεσα στα 380 και 1.230 λίτρα, ανάλογα με τη θÎση των πίσω καθισμάτων.
4troxoi.gr