Προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις!

Προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις!live-in | Η Έξυπνη, Αντικειμενική και Εναλλακτική Ενημέρωση!
Δημοσίευση: 01-06-2014 ώρα 12:13:34

Οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις ξεκινησαν την προηγούμενη εβδομάδα για τα  γυμνάσια και λύκεια της χÏŽρας με το ενδιαφέρον να εστιάζεται στην Α τάξη του λυκείου, καθÏŽς εφαρμÏŒζεται για πρÏŽτη φορά το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Σύμφωνα με αυτÏŒ, οι Γενικοί βαθμοί ΠρÏŒσβασης και των τριÏŽν τάξεων του λυκείου θα προσμετρωνται στον τελικÏŒ βαθμÏŒ που θα κρίνει την εισαγωγή στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ της χÏŽρας.

Οι γραπτές προαγωγικές εξετάσεις στην Α ́ τάξη του Ημερήσιου Γενικού Λυκείου διεξάγονται ενδοσχολικά και περιλαμβάνουν ÏŒλα τα διδασκÏŒμενα μαθήματα εκτÏŒς των μαθημάτων της Ερευνητικής Εργασίας και της Φυσικής Αγωγής, με κοινά θέματα για ÏŒλα τα τμήματα του ίδιου σχολείου, που ορίζονται ως εξής: α) κατά ποσοστÏŒ 50%, με κλήρωση, απÏŒ τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας και β) κατά ποσοστÏŒ 50%, απÏŒ τον διδάσκοντα ή τους διδάσκοντες. Τα γραπτά διορθÏŽνονται απÏŒ τον οικείο διδάσκοντα.

Ο Μ.Ο. της προφορικής βαθμολογίας των τετραμήνων και της γραπτής εξέτασης ονομάζεται ΓενικÏŒς βαθμÏŒς προαγωγής απÏŒ την Α ́ Τάξη Ημερησίου και υπολογίζεται ως εξής:

Για κάθε μάθημα, εφÏŒσον αυτÏŒ εξετάζεται γραπτÏŽς, υπολογίζεται ο μέσος ÏŒρος προφορικής και γραπτής εξέτασης. Στη συνέχεια αθροίζονται ÏŒλοι οι μέσοι ÏŒροι και το άθροισμα αυτÏŒ διαιρείται με το σύνολο των μαθημάτων (που εξετάζονται γραπτÏŽς). Το πηλίκο αυτÏŒ αποτελεί τον ΓενικÏŒ βαθμÏŒ προαγωγής απÏŒ την Α ́ Τάξη.

Οι απÏŒψεις των εκπαιδευτικÏŽν για το νέο σύστημα είναι διχασμένες αν και οι περισσÏŒτεροι είναι επιφυλακτικοί και περιμένουν να δούνε στην πράξη πÏŽς θα λειτουργήσει. Στα πλαίσια των αλλαγÏŽν αυτÏŽν, επισκεφθήκαμε το 1ο ΓενικÏŒ Λύκειο Κατερίνης, ζητήσαμε τη γνÏŽμη του διευθυντή και των διδασκÏŒντων και ενημερωθήκαμε για ÏŒλες τις τελευταίες εξελίξεις. Οι πρÏŽτες εντυπÏŽσεις τους είναι –μάλλον- θετικές, υπάρχει ÏŒμως μια επιφύλαξη μέχρι να τεθούν οι αλλαγές αυτές σε λειτουργία και να δούμε στην πράξη την ÏŒποια αποτελεσματικÏŒτητά τους. Ο διευθυντής του σχολείου κ. Πιπίλης μας έδωσε εντύπωση: ‘ΕγÏŽ πιστεύω ÏŒτι οι αλλαγές πρέπει να εστιαστούν στο ÏŒτι πρέπει να παρέχεται παιδεία στο σχολείο. Το γεγονÏŒς ÏŒτι συμμετέχει η βαθμολογία της Α και της Β λυκείου, είναι ένα δείγμα ÏŒτι κατευθύνεται προς τα εκεί η Πολιτεία. Τα παιδιά πρέπει να καταλάβουν ÏŒτι πρέπει να συμμετέχουν σε ÏŒλα τα μαθήματα ισÏŒτιμα. Με τις αρνητικές επιπτÏŽσεις που έχει αυτÏŒ, φυσικά. Ενδεχομένως οι μαθητές, θέλοντας να πετύχουν μεγαλύτερο βαθμÏŒ, πιθανÏŽς να έχουν μεγαλύτερο φÏŒρτο. ΑυτÏŒ ÏŒμως δεν είναι απαραίτητο αν σκεφτούμε ÏŒτι είναι ελάχιστο το ποσοστÏŒ συμμετοχής του βαθμού της πρÏŽτης τάξης στη διαμÏŒρφωση του ΒΠΑ. Επομένως, μεγαλύτερη αξία έχει η συμμετοχή των μαθητÏŽν στο σχολείο και η απÏŒκτηση της γενικής παιδείας. Η εισαγωγή στο πανεπιστήμιο δεν πρέπει να είναι αυτοσκοπÏŒς μιας και μια τους επιλογή σήμερα, θα έχει επίπτωση στη ζωή τους μετά απÏŒ 7-10 χρÏŒνια. Μέχρι τÏŒτε κανείς δεν ξέρει τι θα ισχύει στην κοινωνία και ποια επαγγέλματα θα έχουν αποκατάσταση. Άρα πρÏŽτα αποκτούν την παιδεία και μετά επιλέγουν τι θα σπουδάζουν με βάση τα ενδιαφέροντά τους’.

Στο ίδιο μήκος κύματος και η κ. Χατζηιωαννίδου, καθηγήτρια Πολιτικής Παιδείας, η οποία ερωτηθείσα για το κατά πÏŒσο οι αλλαγές στο λύκειο είναι προς τη σωστή κατεύθυνση είπε: ‘ΑυτÏŒ αν δεν το δούμε στην πράξη, δεν μπορούμε να το πούμε με σιγουριά. Η προσωπική μου άποψη είναι ÏŒτι είναι καλÏŒ να ενδυναμωθεί ο ρÏŒλος του σχολείου. Να μην είναι μÏŒνο διεκπεραιωτικÏŒς, απλά ερχÏŒμαστε, κάνουμε μάθημα και μετά πάμε στο φροντιστήριο. ÎŒταν δυναμÏŽνεις το σχολείο, αναγκάζεις το μαθητή να δραστηριοποιηθεί και να κοιτάξει παραπάνω ÏŒλα τα μαθήματα πέρα απÏŒ αυτά της κατεύθυνσης. Το σχολείο πρέπει να γίνει ανθρωποκεντρικÏŒ, να δÏŽσει περισσÏŒτερες διεξÏŒδους στο μαθητή για να δει και πράγματα καινούρια, ÏŒχι μÏŒνο το πανεπιστήμιο. Πρέπει να αποσυνδεθεί κάποια στιγμή το σχολείο απÏŒ το πανεπιστήμιο’. ÎŒσον αφορά τον αναβαθμισμένο ρÏŒλο του μαθήματος της Πολιτικής Παιδείας η κ. Χατζηιωαννίδου τÏŒνισε πως: ‘ Η αλήθεια είναι ÏŒτι πιέσαμε για να μη φύγει το μάθημα απ’το σχολείο. Για 2 χρÏŒνια το μάθημα ήταν μÏŒνο κατεύθυνσης με αποτέλεσμα αυτÏŒ να μειÏŽσει την αντίληψη των παιδιÏŽν για τα πολιτικά συστήματα και για την Δημοκρατία. Έχουμε τÏŽρα και το φαινÏŒμενο της Χ.Α. που είναι επιτακτική η ανάγκη να αντιμετωπιστεί και πράγματι μας άκουσαν και έκριναν ÏŒτι είναι σημαντικÏŒ το μάθημα να συνεχίσει να διδάσκεται. Είναι καλÏŒ τα παιδιά να γνωρίζουν πέντε πράγματα ως πολίτες. ΠαρÏŒλο που σήμερα ο πολίτης στην Ελλάδα δεν είναι ενεργÏŒς, εμείς στο σχολείο οφείλουμε να μιλάμε για ενεργούς πολίτες. Δε λύνονται με τη βία τα ζητήματα, ούτε μÏŒνο με τη δυσφορία. Πρέπει και εμείς να ενεργήσουμε. Και τον ενεργÏŒ πολίτη νομίζω πως μÏŒνο μέσα στο σχολείο μπορείς να τον διαμορφÏŽσεις. ÎŒλοι οι καθηγητές και ÏŒχι μÏŒνο αυτÏŒς που διδάσκει Πολιτική Παιδεία’.

Με θετικÏŒ μάτι βλέπει τις αλλαγές και ο φιλÏŒλογος κ. ΓÏŽγος: ‘Επιτυγχάνεται ο σκοπÏŒς του Λυκείου, που είναι να δÏŽσει μια γενική μÏŒρφωση στα παιδιά, αναγκάζοντάς τους να μην αγνοούν τα μαθήματα του σχολείου. Η προσαρμογή του προφορικού βαθμού στον γραπτÏŒ που γίνεται απÏŒ φέτος και στην πρÏŽτη λυκείου αποσκοπεί στο να μην είναι τα παιδιά ανέμελα, ÏŒτι περνάνε την τάξη χωρίς καμιά προσπάθεια. Είναι σημαντικÏŒ ÏŒτι πρέπει να έχουν τουλάχιστον 10 για να περάσουν. ΑυτÏŒ σημαίνει ÏŒτι κάποια παιδιά θα φύγουν απÏŒ το γενικÏŒ λύκειο και θα πάνε στο τεχνικÏŒ, γιατί η αλήθεια είναι ÏŒτι μαζεύτηκαν στο γενικÏŒ λύκειο παιδιά που δε θα έπρεπε να ήταν εδÏŽ. Αλλά τη βασική παιδεία που δίνει το λύκειο, τη χρειάζεται ο οποιοσδήποτε αυριανÏŒς πολίτης’. Ο κ. ΓÏŽγος κατέληξε λέγοντας πως αυτÏŒ το σύστημα ÏŒπως και οποιοδήποτε άλλο, για λειτουργήσει και να φανούν τα αποτελέσματα, χρειάζεται πίστωση χρÏŒνου.

ΑπÏŒ την Σάντυ Γρηγοριάδου
 

Προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις! νέα, eidiseis, ειδήσεις, news, Προαγωγικές, απολυτήριες εξετάσεις

Ομάδα διαχείρισης LIVE-IN

Σχόλια Αναγνωστών

Παρακαλούμε να είστε ευγενικοί και να σέβεστε τους συνομιλητές σας. Αποφύγετε τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Αν κρίνετε ότι το περιεχόμενο της ιστοσελίδας προσβάλει οποιοδήποτε δικαίωμα σας, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας. Θα απαντήσουμε στο αίτημα σας το συντομότερο δυνατόν.

Δείτε ακόμα ...

Σκέψεις Σκέψου…. Θετικά!

Γιώτα Παπαδοπούλου

Καιρός