Υγεία: Αλκοόλ - Πότε ωφελεί και πότε βλάπτει!
Σε μικρÎς ποσÏŒτητες το αλκοÏŒλ είναι φάρμακο για την καρδιά αφοÏ συμβάλλει στη μακροζωία και στην ευθυμία.
ÎŒταν, ÏŒμως, η συνήθεια αυτή κρατά για πολλά χρÏŒνια και δεν περιορίζεται σε Îνα ή δυο ποτηράκια τÏŒτε μπορεί να προκαλÎσει μη αναστρÎψιμες βλάβες ÏŒπως κίρρωση του ήπατος.
Άφωνοι Îμεινε η κοινή γνÏŽμη με το αποτÎλεσμα μιας ξεχωριστής Îρευνας που δημοσιεÏθηκε στο περιοδικÏŒ «British Medical Journal» και Îδειξε ÏŒτι αν οι ηθοποιοί, που Îχουν υποδυθεί κατά καιροÏς τον πράκτορα James Bond, Îπιναν ÏŒπως περιγράφεται στα μυθιστορήματα ή παρουσιάζεται στις ταινίες, δεν θα μποροÏσαν οÏτε καν …να σημαδÎψουν πÏŒσο μάλλον να φÎρουν εις πÎρας ριψοκίνδυνες αποστολÎς.
Την ίδια στιγμή προ των πυλÏŽν ÏŒμως και οι Άγιες ημÎρες οι οποίες είναι συνυφασμÎνες με την κατανάλωση οινοπνεÏματος λÏŒγω των εξÏŒδων αλλά και των γιορτινÏŽν τραπεζιÏŽν.
Ποια είναι ÏŒμως τα θετικά και τα αρνητικά σημεία της συνήθειας αυτής;
δυναµÏŽνει την καρδιά
ΕπιστημονικÎς Îρευες που Îχουν πραγματοποιηθεί τα τελευταία χρÏŒνια απÎδειξαν ÏŒτι η κατανάλωση μÎτριας ποσÏŒτητας αλκοÏŒλ σχετίζεται με χαμηλÏŒτερη θνησιμÏŒτητα απÏŒ εμφράγματα του μυοκαρδίου ακÏŒμη και σε σχÎση με εκείνους που απÎχουν τελείως απÏŒ το αλκοÏŒλ.
κατεβάζει τη χοληστερίνη
Ένα ποτήρι κÏŒκκινο κρασί βοηθά να ανÎβει η «καλή» χοληστερίνη HDL, ενÏŽ συμβάλλει στη μη οξείδωση της «κακής» LDL λÏŒγω των αντιοξειδωτικÏŽν ουσιÏŽν που περιÎχει, στην περίπτωση που δεν συνδυάζεται με υπερκατανάλωση λιπαρÏŽν φαγητÏŽν.
χαρίζει µακροζωία
ΚαθÏŒλου δεν είναι τυχαίο που στη Γαλλία, ÏŒπου παρατηρείται η μεγαλÏτερη κατά κεφαλήν κατανάλωση κρασιοÏ, καταγράφεται και το υψηλÏŒτερο προσδÏŒκιμο ζωής.
ανοίγει την ÏŒρεξη
ΕπιστημονικÎς Îρευνες απÎδειξαν ÏŒτι ηλικιωμÎνοι άνθρωποι που υποφÎρουν απÏŒ ανορεξία λÏŒγω κατάθλιψης, ÏŒταν πίνουν λίγο κρασάκι πριν απÏŒ το φαγητÏŒ τους -αν βÎβαια τους το επιτρÎπει η γενικÏŒτερη κατάσταση της υγείας τους-, τρÏŽνε με περισσÏŒτερη ÏŒρεξη.
εξουδετερÏŽνει τις καρκινογÏŒνες ουσίες
Σε Îρευνα που Îγινε στο Πανεπιστήμιο της Ιερουσαλήμ τεκμηριÏŽθηκε ÏŒτι ÏŒταν συνοδεÏουμε το κÏŒκκινο κρÎας με κÏŒκκινο κρασί, περιορίζονται σημαντικά οι πιθανÏŒτητες ανάπτυξης καρκίνου, καθÏŽς οι ισχυρÎς αντιοξειδωτικÎς ουσίες (πολυφαινÏŒλες) του κÏŒκκινου κρασιοÏ εξουδετερÏŽνουν τις βλαβερÎς ουσίες που παράγονται στο στομάχι κατά τη διάσπαση του κÏŒκκινου κρÎατος.
Τα αρνητικά
δηλητηριάζει το συκÏŽτι
Η υπερβολική και μακροχρÏŒνια κατανάλωση αλκοÏŒλ «δηλητηριάζει» σιγά-σιγά το συκÏŽτι ενÏŽ μπορεί να προκαλÎσει κίρρωση του ήπατος
ανεβάζει την πίεση και τα τριγλυκερίδια
Η καθημερινή αλλά υπερβολική κατανάλωση αλκοÏŒλ αυξάνει τα τριγλυκερίδια και το σωματικÏŒ βάρος ενÏŽ η χρÏŒνια χρήση καταστρÎφει την καρδιά.
«θα πιω για να ξεχάσω»
ΣÏμφωνα με Îρευνες,τα Îνα δÏο ποτηράκια παραπάνω δεν θολÏŽνει τον νου μας μÏŒνο αλλά δημιουργεί και πολλÎς αλλοιÏŽσεις στον ανθρÏŽπινο εγκÎφαλο.
«σκοτÏŽνει» τη γονιμÏŒτητα
ΣÏμφωνα με τα αποτελÎσματα αμερικανικής μελÎτης της Ιατρικής Σχολής του Χάρβαρντ, ακÏŒμη και μικρÎς ποσÏŒτητες αλκοÏŒλ μποροÏν να μειÏŽσουν σημαντικά τη γονιμÏŒτητα αλλά και την ερωτική επιθυμία.
Παν μÎτρον άριστον
Ερευνητικά δεδομÎνα που αφοροÏν τις θετικÎς επιδράσεις του αλκοÏŒλ στην υγεία θεωροÏν ως αποδεκτή την ημερήσια κατανάλωση 15 γρ. αλκοÏŒλ για τις γυναίκες και 25-30 γρ. για τους άνδρες.
Ιδιαίτερα προσεκτικοί θα πρÎπει να είναι ÏŒσοι αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα υγείας καθÏŽς θα πρÎπει να συμβουλεÏονται τον θεράποντα γιατρÏŒ τους για το άν τους επιτρÎπεται η κατανάλωση αλκοÏŒλ.








