«Άμυνα» στον καρκίνο του δέρματος η μεσογειακή διατροφή

«Άμυνα» στον καρκίνο του δέρματος η μεσογειακή διατροφήlive-in | Η Έξυπνη, Αντικειμενική και Εναλλακτική Ενημέρωση!
Δημοσίευση: 03-08-2013 ώρα 14:13:08

Ολοένα και περισσÏŒτερα εμφανίζονται τα κρούσματα καρκίνου του δέρματος τις τελευταίες δεκαετίες. Ήδη το 2000 καταγράφηκαν παγκοσμίως 37.000 θάνατοι και 132.000 περιστατικά που διαγνÏŽστηκαν με μελάνωμα, ÏŒπως αναφέρεται σε άρθρο στο επιστημονικÏŒ περιοδικÏŒ Annals of Oncology.

Στην ΕυρÏŽπη εκτιμάται ÏŒτι το 2000 προκλήθηκαν 9.000 θάνατοι και διαγνÏŽστηκαν 35.000 περιστατικά με μελάνωμα του δέρματος.

ΣυνεπÏŽς ο καρκίνος του δέρματος έχει αναγνωριστεί ως μία μορφή καρκίνου, η οποία θα παίξει ακÏŒμα πιο σημαντικÏŒ ρÏŒλο στα πλαίσια της δημÏŒσιας υγείας τις επÏŒμενες δεκαετίες εάν σήμερα κιÏŒλας δεν φροντίσουμε για αποτελεσματική πρÏŒληψη. Και βέβαια, η οδηγία της αποφυγής υπερβολικής έκθεσης στον ήλιο είναι σωτήρια.

ΩστÏŒσο, άλλη μία μελέτη (δημοσιευμένη στο International Journal of Epidemiology) έρχεται να υποδείξει και να επιβεβαιÏŽσει ÏŒτι συμπληρωματικά με τα παραπάνω, η υιοθέτηση διατροφικÏŽν συνηθειÏŽν που ταιριάζουν στο πρÏŒτυπο της μεσογειακής διατροφής φαίνεται να παίζει προστατευτικÏŒ ρÏŒλο και να μειÏŽνει τον κίνδυνο για ανάπτυξη του καρκίνου του δέρματος.

Φάνηκε λοιπÏŒν ÏŒτι η μεσογειακή δίαιτα μας παρέχει μέσα απÏŒ μία ποικιλία τροφίμων (κραμβοειδή λαχανικά, ντομάτες, σκούρα πράσινα φυλλÏŽδη λαχανικά, εσπεριδοειδή φρούτα, φρέσκα βÏŒτανα, κρασί, ελαιÏŒλαδο) πολύτιμα βιοδραστικά μÏŒρια με ισχυρές αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονÏŽδεις δράσεις, που συμμετέχουν στη θωράκιση του οργανισμού μας έναντι του καρκίνου του δέρματος.

Συγκεκριμένα οι επιστήμονες στη μελέτη αυτή ισχυρίζονται ÏŒτι η συστηματική κατανάλωση ÏŒλων αυτÏŽν των φρούτων, λαχανικÏŽν και βοτάνων καθÏŽς και ψαριÏŽν πλούσιων σε ω-3 λιπαρά οξέα δίνει τέτοια προστασία ικανή να μειÏŽσει στο μισÏŒ τον κίνδυνο για την ανάπτυξη αυτού του καρκίνου.

Ενδεικτικά, τα εσπεριδοειδή φρούτα αποτελούν κύριες πηγές β-κρυπτοξανθίνης, τα καρÏŒτα είναι πλούσια σε β-καροτένιο, και ÏŒλα μαζί το δενδρολίβανο, το φασκÏŒμηλο, τα κραμβοειδή και τα σκούρα πράσινα φυλλÏŽδη λαχανικά αποτελούν πλούσιες πηγές σε πολυφαινÏŒλες, ουσίες γνωστές για τις αντικαρκινικές τους ιδιÏŒτητες.

ΩστÏŒσο, εκτÏŒς απÏŒ τις πολυφαινÏŒλες, τα ω-3 λιπαρά οξέα και ιδίως τα μακράς αλύσου πολυακÏŒρεστα λιπαρά οξέα (εικοσιπεντανοÏŠκÏŒ οξύ EPA, δοσοεξανοÏŠκÏŒ οξύ DHA) τα οποία βρίσκονται κυρίως στα λιπαρά ψάρια (σολομÏŒς, σαρδέλα, σκουμπρί, πέστροφα) φαίνεται να δρουν ανασταλτικά στην καρκινογένεση. Τέλος, η κατανάλωση τσαγιού σχετίζεται με υπερδιπλάσια μείωση του κινδύνου για καρκίνο του δέρματος.

Επωφεληθείτε λοιπÏŒν της μεσογειακής διατροφής, ενισχύστε την υγεία του δέρματÏŒς σας και προλάβετε τον καρκίνο! Tο δέρμα μας άλλωστε, αποτελεί τον καθρέφτη της σωματικής και ψυχικής υγείας του κάθε ανθρÏŽπου.

nutrimed.gr

«Άμυνα» στον καρκίνο του δέρματος η μεσογειακή διατροφή νέα, eidiseis, ειδήσεις, news

Ομάδα διαχείρισης LIVE-IN

Σχόλια Αναγνωστών

Παρακαλούμε να είστε ευγενικοί και να σέβεστε τους συνομιλητές σας. Αποφύγετε τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Αν κρίνετε ότι το περιεχόμενο της ιστοσελίδας προσβάλει οποιοδήποτε δικαίωμα σας, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας. Θα απαντήσουμε στο αίτημα σας το συντομότερο δυνατόν.

Δείτε ακόμα ...

Σκέψεις Σκέψου…. Θετικά!

Γιώτα Παπαδοπούλου

Καιρός