Το πολύ κρέας αυξάνει τον κίνδυνο Αλτσχάιμερ

Το πολύ κρέας αυξάνει τον κίνδυνο Αλτσχάιμερlive-in | Η Έξυπνη, Αντικειμενική και Εναλλακτική Ενημέρωση!
Δημοσίευση: 24-08-2013 ώρα 14:42:41

Η υπερκατανάλωση κÏŒκκινου κρέατος μπορεί να ανοίγει το δρÏŒμο για την εμφάνιση νÏŒσου Αλτσχάιμερ, επειδή αυξάνει τα επίπεδα σιδήρου, αναφέρουν επιστήμονες απÏŒ τις ΗΠΑ.

ÎŒπως διαπίστωσαν, η συσσÏŽρευσή του στον οργανισμÏŒ μπορεί να προκαλέσει οξειδωτικές βλάβες, στις οποίες είναι ιδιαίτερα ευάλωτος ο εγκέφαλος.

Οι ερευνητές λένε ÏŒτι αυτÏŒ με τη σειρά του αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης νÏŒσου Αλτσχάιμερ.

ÎŒπως γράφουν στην «ΕπιθεÏŽρηση ΝÏŒσου Αλτσχάιμερ» (JAD) ο δρ Τζωρτζ ΜπαρτζÏŽκης, καθηγητής Νευρολογίας στο Πανεπιστήμιο της ΚαλιφÏŒρνια στο Λος Άντζελες (UCLA) και οι συνεργάτες του, οι περισσÏŒτεροι ειδικοί πιστεύουν ÏŒτι η νÏŒσος Αλτσχάιμερ προκαλείται απÏŒ δύο πρωτεΐνες: την tau και την βήτα-αμυλοειδή.

ΚαθÏŽς γερνάμε, οι πρωτεΐνες αυτές - λένε - είτε διαταράσσουν την μετάδοση μηνυμάτων μεταξύ των κυττάρων είτε τα σκοτÏŽνουν.

ΩστÏŒσο, η νέα μελέτη υποδεικνύει μία τρίτη πιθανή αιτία: την συσσÏŽρευση σιδήρου, ο οποίος υπάρχει σε αφθονία στο κρέας και στα προÏŠÏŒντα του.

Οι ερευνητές του UCLA συνέκριναν μεταξύ τους δύο περιοχές του εγκεφάλου σε 31 πάσχοντες απÏŒ Αλτσχάιμερ και 68 υγιείς εθελοντές.

Οι περιοχές που συγκρίθηκαν είναι ο ιππÏŒκαμπος, ο οποίος είναι καθοριστικÏŒς για την δημιουργία της μνήμης και είναι γνωστÏŒ ÏŒτι υφίσταται βλάβες απÏŒ τα πρÏŽτα στάδια της νÏŒσου, και ο θάλαμος, ο οποίος γενικÏŽς δεν επηρεάζεται παρά μÏŒνο στα τελικά στάδιά της.

ΧρησιμοποιÏŽντας εξελιγμένες τεχνικές απεικÏŒνισης του εγκεφάλου, οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα πως ÏŒσο πιο αυξημένα ήταν τα επίπεδα του σιδήρου στον ιππÏŒκαμπο, τÏŒσο μεγαλύτερες ήταν οι βλάβες του - κάτι που δεν ίσχυε για τους υγιείς εθελοντές, ούτε για τον θάλαμο του εγκεφάλου.

Οι διαφορές αυτές υποδηλÏŽνουν «ÏŒτι η συσσÏŽρευση σιδήρου μπορεί ÏŒντως να συμβάλλει στην αιτιοπαθογένεση της νÏŒσου Αλτσχάιμερ», δήλωσε ο δρ ΜπαρτζÏŽκης.

 

Και πρÏŒσθεσε πως το εύρημα αυτÏŒ έχει και μια ισχυρή θετική πλευρά. «Η συσσÏŽρευση σιδήρου στον εγκέφαλο μπορεί να επηρεαστεί απÏŒ τροποποιήσιμους περιβαλλοντικούς παράγοντες», είπε.

Και εξήγησε πως τέτοιοι παράγοντες είναι «η κατανάλωση κÏŒκκινου κρέατος και η λήψη συμπληρωμάτων σιδήρου».

Επιπλέον, επισήμανε πως η λήψη φαρμάκων για την απομάκρυνση σιδήρου απÏŒ τους ιστούς θα μπορούσε να δράσει προστατευτικά στο Αλτσχάιμερ - και η απεικονιστική τεχνολογία που χρησιμοποιήθηκε στη μελέτη θα μπορούσε να αποκαλύψει ποιοι ασθενείς αντιμετωπίζουν πρÏŒβλημα υπερφÏŒρτωσης των εγκεφαλικÏŽν ιστÏŽν με σίδηρο, ÏŽστε να τους χορηγηθεί η κατάλληλη αγωγή.

Το πολύ κρέας αυξάνει τον κίνδυνο Αλτσχάιμερ νέα, eidiseis, ειδήσεις, news

Ομάδα διαχείρισης LIVE-IN

Σχόλια Αναγνωστών

Παρακαλούμε να είστε ευγενικοί και να σέβεστε τους συνομιλητές σας. Αποφύγετε τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Αν κρίνετε ότι το περιεχόμενο της ιστοσελίδας προσβάλει οποιοδήποτε δικαίωμα σας, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας. Θα απαντήσουμε στο αίτημα σας το συντομότερο δυνατόν.

Δείτε ακόμα ...

Σκέψεις Σκέψου…. Θετικά!

Γιώτα Παπαδοπούλου

Καιρός