ΣÏμμαχος της υγείας οι ξηÏοί καÏποί
Μπορεί να είναι μικροί αλλά είναι «θαυματουργοί». Και μπορεί κάθε φορά που νιÏŽθετε το στομάχι σας να γουργουρίζει -ÏŒταν είστε στη δουλειά για παράδειγμα να ονειρεÏεστε ÏŒτι «βουτάτε με τα μοÏτρα» στο λαχταριστÏŒ χάμπουργκερ, ή πίτσα, ή σάντουιτς ή οτιδήποτε άλλο βλÎπετε μπροστά σας στα διαφημιστικά φυλλάδια που κυκλοφοροÏν στους χÏŽρους εργασίας, ωστÏŒσο μήπως Îχει Îρθει η στιγμή να αρχίσετε να αναρωτιÎστε πÏŒσο καλÏŒ μπορεί να κάνουν ÏŒλα αυτά για την υγεία σας;
Μήπως Îχει Îρθει η ÏŽρα να αλλάξετε συνήθειες διατροφικÎς;
Σίγουρα θα Îχετε ακοÏσει για το πÏŒσο ωφÎλιμοι είναι οι ξηροί καρποί για την υγεία μας.
Αν ωστÏŒσο ακÏŒμη αμφιταλαντεÏεστε στο αν θα πάρετε μαζί σας Îνα σακουλάκι με καρÏδια ή αμÏγδαλα, ή αν θα καταφÏγετε για άλλη μια φορά στο… ντελίβερι της γειτονιάς, ρίξτε μια ματιά στα παρακάτω στοιχεία και ίσως να αλλάξετε γνÏŽμη και κλείσετε το τηλÎφωνο.
ΣÏμφωνα με αμερικανοÏς ερευνητÎς στους ξηροÏς καρποÏς «κρÏβεται» Îνα απÏŒ τα μυστικά της μακροζωίας, καθÏŽς είναι πλοÏσιοι σε πρωτεÎνες, βιταμίνες, αντιοξειδωτικά και ακÏŒρεστα λιπαρά.
Για την ακρίβεια, ÏŒπως αναφÎρει δημοσίευμα στο Time, οι ξηροί καρποί «Î¯σως είναι η τροφή της μακροζωίας».
Τουλάχιστον αυτÏŒ ισχυρίζονται ερευνητÎς απÏŒ το νοσοκομείο της ΒοστÏŒνης Brigham and Women’s Hospital και το τμήμα Ιατρικής του πανεπιστημίου Χάρβαρντ στις ΗΠΑ, οι οποίοι διεξήγαγαν τη μεγαλÏτερη μÎχρι στιγμής μελÎτη γÏρω απÏŒ τη σχÎση της κατανάλωσης ξηρÏŽν καρπÏŽν και της μακροζωίας.
Οι ξηροί καρποί συνδÎονται με μειωμÎνο κίνδυνο εμφάνισης καρδιακÏŽν ασθενειÏŽν, ÏŒπως Îδειξαν τα αποτελÎσματα των ερευνÏŽν που Îγιναν σε 76.464 γυναίκες και 42.498 άντρες.
Οι ερευνητÎς ζήτησαν απÏŒ τους συμμετÎχοντες να αναφÎρουν πÏŒσο συχνά κατανάλωναν ξηροÏς καρποÏς, ÏŒπως για παράδειγμα: αμÏγδαλα, κάσιους, φουντοÏκια, μακαντÎμια, πεκάν, κουκουνάρι, φιστίκια Αιγίνης και καρÏδια.
ÎŒσοι απÏŒ τους συμμετÎχοντες ανÎφεραν ÏŒτι κατανάλωναν συχνά ξηροÏς καρποÏς στην καθημερινÏŒτητά τους, εμφάνιζαν μικρÏŒτερες πιθανÏŒτητες να πεθάνουν απÏŒ διάφορες ασθÎνειες, ÏŒπως καρκίνο, καρδιακά επεισÏŒδια και ασθÎνειες που συνδÎονται με το αναπνευστικÏŒ.
ÎŒσοι Îτρωγαν ξηροÏς καρποÏς επτά ή περισσÏŒτερες φορÎς μÎσα στην εβδομάδα, εμφάνισαν για την ακρίβεια 20% χαμηλÏŒτερο ποσοστÏŒ θανάτου μετά απÏŒ τÎσσερα χρÏŒνια, σε σχÎση με εκείνους που δεν Îτρωγαν καθÏŒλου. ΑκÏŒμη, Îτειναν να είναι πιο λεπτοί και δραστήριοι σωματικά καθÏŽς επίσης και μη καπνιστÎς.
Η σχÎση των ξηρÏŽν καρπÏŽν με τη μακροζωία είχε αποδειχθεί και απÏŒ προηγοÏμενες μελÎτες, ωστÏŒσο το ξεχωριστÏŒ αυτής της Îρευνας, αναφÎρει το δημοσίευμα, είναι το μεγάλο μÎγεθος του δείγματος, κάτι που ενισχÏει τον ισχυρισμÏŒ των επιστημÏŒνων.








