Τάνια Τσανακλίδου: Η Σουλτάνα η...Σαπφώ

Τάνια Τσανακλίδου: Η Σουλτάνα η...Σαπφώlive-in | Η Έξυπνη, Αντικειμενική και Εναλλακτική Ενημέρωση!
Δημοσίευση: 22-08-2013 ώρα 16:47:44

Η σκιά μαρτυρά την ύπαρξη...ένα αχνό φως αρκεί για να την αναδείξει.Οι σκιές χάνονται στα πολλά τα φώτα...

Την ώρα που περπάτησα μου 'φέραν και τα δώρα

Μια νύχτα μόνο κράτησα κι απάνω της γονάτισα

Γονάτισα και μου ΄λεγαν προχώρα

Μια νύχτα μόνο κράτησα κι απάνω της ξεστράτισα

Και παραστράτησα στην πρώτη κατηφόρα

                                                                        (Μοίρες)

Η Τάνια (Σουλτάνα) Τσανακλίδου γεννιέται στη Δράμα στις 9 Απρίλη 1952. Δε θα ζήσει όμως για πολύ εκεί καθώς η οικογένειά της σύντομα θα μετακομίσει στη Θεσσαλονίκη, πόλη που θα την αναθρέψει και θα τη διαμορφώσει. Στα 8 της μόλις χρόνια ακούει για μια θεατρική σκηνή που μόλις άνοιξε και διεκδικεί ρόλο σε παιδική παράσταση. Θα τα καταφέρει ένα χρόνο μετά συμμετέχοντας στην παράσταση ‘Απόψε Αυτοσχεδιάζουμε’ στο θίασο του Δ. Μυράτ. Όχι τυχαία, έχει ήδη αποφασίσει και όντως ξεκινά τις σπουδές της στο Κ.Θ.Β.Ε. ενώ παράλληλα σπουδάζει αρχαιολογία και χορό. Μάλιστα, προλαβαίνει να συμμετάσχει σε αρκετές παραστάσεις αρχαίου δράματος .

Σε ηλικία 21 ετών, και κατά τα συνήθη, θα βρει διέξοδο στην Αθήνα, όπου παίζει στην παράσταση ‘Μορμόλης’ και τα βράδια τραγουδά με το Γ. Μαρκόπουλο στη μπουάτ ‘Λήδρα’. Στη συνεργασία αυτή οφείλεται και η συμμετοχή της στο δίσκο του συνθέτη ‘Θητεία’. Το ΄74 παίζει στη σειρά ‘Ανήσυχα Νιάτα’ και την επόμενη χρονιά συνεργάζεται με τον Κάρολο Κουν στο Θέατρο Τέχνης στην παράσταση ‘Τρεις Αδελφές’. Το ΄78 συμμετέχει στη σειρά ‘Η Δασκάλα με τα Χρυσά Μάτια’ και την ίδια χρονιά εκπροσωπεί την Ελλάδα στο διαγωνισμό της  Eurovision στο Παρίσι. Η δεκαετία του ΄80 κλείνει με τον καλύτερο τρόπο, κερδίζοντας το βραβείο ερμηνείας στο γαλλικό ‘Rose D’ Or’ και έχοντας ήδη 9 δίσκους στο βιογραφικό της, είτε προσωπικούς είτε συμμετοχές.

Το ίδιο καλά, αν όχι καλύτερα, διαβαίνει και το κατώφλι του ΄80. Το ΄81 θα ενσαρκώσει στο θέατρο το ρόλο της Εντίθ Πιάφ σε μια παράσταση που θα υμνηθεί από τους κριτικούς. Θα την επηρεάσει, μάλιστα, τόσο ώστε θα διασκευάσει τραγούδια της Γαλλίδας καλλιτέχνιδος στο δίσκο ‘Piaf’. Θα ακολουθήσουν δύο δίσκοι με το Γ. Σπανό το ΄82 (‘Φίλε’) και το ΄84 (Της Βροχής και της Νύχτας). Ωστόσο, η εκτόξευσή της στο μουσικό στερέωμα θα έρθει με το δίσκο ‘Μαμά Γερνάω’ του ΄88 σε συνεργασία με τους Σ. Κραουνάκη και Λ. Νικολακοπούλου. Ο δίσκος αυτός θα σταθεί αφορμή για να δοθεί πλέον ολοκληρωτικά για κάποια χρόνια στο τραγούδι. Εκτός από κλασικά τραγούδια όπως το ομώνυμο, το ‘Γυφτάκι’, ‘Η Σουλτάνα η Φωφώ’, ο δίσκος περιέχει και ένα από τα καλύτερα ζειμπέκικα όλων των εποχών-κατά τον υποφαινόμενο-τις ‘Μοίρες’.

Η δεκαετία του ΄90 θα συμπέσει με το δίσκο της ‘Αλλιώτικη Μέρα’, ωστόσο, θα αποτελέσει και αιτία για προβλήματα με τη δισκογραφική που θα την κρατήσουν μακριά από τη δισκογραφία για 5 χρόνια. Έτσι, το ΄95 θα συνεργαστεί με το Γ. Ανδρέου στα ‘Τραγούδια του Παράξενου Κόσμου’. Επόμενη μεγάλη στιγμή στην καριέρα της, ο δίσκος ‘Το Χρώμα της Μέρας’ με το Μ. Δέλτα το 2001, δίσκος με έντονο το ηλεκτρονικό στοιχείο και ενδεικτικός της τάσης της ερμηνεύτριας για πειραματισμούς. Για αρκετά χρόνια θα περιορίσει τις εμφανίσεις στη μουσική σκηνή ‘Μετρό’ ως το 2011, οπότε και λόγω των κοινωνικοπολιτικών εξελίξεων που θα την αφαιμάξουν ως προς την έμπνευση και τη διάθεση, θα αποσυρθεί στις Μηλιές Πηλίου, όπου θα επιλέξει να συνεχίσει να ζει απομονωμένη μέχρι σήμερα διατηρώντας ένα μικρό καφέ για το βιοπορισμό της.

Αν μου ζητούσαν να δώσω ένα κριτήριο σύμφωνα με το οποίο ορίζεται ο καλός ερμηνευτής, θα έλεγα ότι μετά από κάθε τραγούδι θέλει λίγη περισσότερη ώρα για να συνέλθει από το συνηθισμένο. Ενίοτε, αν το τραγούδι είναι και βιωματικό, ξεφεύγει και κανένα δάκρυ. Αν ,τώρα, μου ζητούσαν να ονομάσω τον κορυφαίο Έλληνα άντρα ερμηνευτή θα ήμουν ανάμεσα στο Βασίλη  Λέκκα και το Νίκο Δημητράτο. Μεταξύ των Ελληνίδων τραγουδιστριών, δεσπόζει ως ερμηνεύτρια (και δεν είναι βαρύ το ρήμα) η Τάνια Τσανακλίδου. Προφανώς και οι επιρροές της από της θεατρικές σπουδές της και την παράλληλη ενασχόλησή της με την ηθοποιία δε μπορούν να αγνοηθούν. Όπως και να΄χει, ο τρόπος με τον οποίο βιώνει ό,τι τραγουδήσει κάνουν την ερμηνεία της έντονα λυρική χωρίς αυτός ο λυρισμός της να καταντά γραφικός. Ακόμα και το στοιχείο που την έκανε πάντα να ξεχωρίζει, το χαρακτηριστικό vibrato της φωνής της, επισκιάζεται από τον τρόπο με τον οποίο δίνει πνοή σε ό,τι τραγουδά και έρχεται σε δεύτερη μοίρα. Στην αρχαία Ελλάδα, υπήρξε κάποτε μια ποιήτρια, η Σαπφώ, η αξία της οποίας δε μπορούσε παρά να αναγνωριστεί. Θεωρήθηκε και θεωρείται η μητέρα της λυρικής ποίησης. Στη σύγχρονη Ελλάδα υπάρχει η Τάνια…

Τάνια Τσανακλίδου: Η Σουλτάνα η...Σαπφώ νέα, eidiseis, ειδήσεις, news

Νικόλας Αγροτικός

Σχόλια Αναγνωστών

Παρακαλούμε να είστε ευγενικοί και να σέβεστε τους συνομιλητές σας. Αποφύγετε τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Αν κρίνετε ότι το περιεχόμενο της ιστοσελίδας προσβάλει οποιοδήποτε δικαίωμα σας, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας. Θα απαντήσουμε στο αίτημα σας το συντομότερο δυνατόν.

Δείτε ακόμα ...

Φιλο-λογώντας Η ζωή της οθόνης

Ομάδα διαχείρισης LIVE-IN

Live In Magazine Live In Magazine Καλοκαίρι 2015

Ομάδα διαχείρισης LIVE-IN

Σκέψεις Σκέψου…. Θετικά!

Γιώτα Παπαδοπούλου

Καιρός